پاکدامنى زیور درویشى است ، و سپاس زینت توانگرى . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :10
بازدید دیروز :0
کل بازدید :63801
تعداد کل یاداشته ها : 208
103/2/29
10:44 ص

به گزارش پایگاه خبری وبدا در دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی بجنورد/مکمل های غذایی و داروهای درمان لاغری و چاقی، در صدر داروهای تقلبی موجود در بازار Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی وب دا، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در این باره می گوید : هر دارویی که از مجاری غیر قانونی به کشور وارد و توزیع شود و یا بدون مجوزهای لازم از سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت باشد، تقلبی و قاچاق محسوب می شود. دکتر «علی وکیلی» با بیان این که انگیزه این پدیده هنوز به طور کامل شناخته شده نیست، می افزاید : توجه نکردن به مصرف منطقی دارو، القای تفکر مصرف داروی خارجی حتی از سوی برخی از افراد دخیل در سیستم درمانی بدون توجه به کیفیت واقعی داروها و ناچار بودن مردم از خرید دارو برای حفظ جان فرد یا نزدیکان به هر قیمت و زحمت ممکن و از همه مهم تر خلأهای فرهنگی و علمی جوامع در مورد ویژگی های منفی داروهای تقلبی می تواند دلایلی برای رونق مصرف این داروها باشد. وی تصریح می کند : با وجود فاکتورهای ایمنی در بسیاری از داروها و هم چنین نظارت دستگاه های اجرایی مربوطه، قاچاقچیان دارو با بهره گیری از فن آوری پیشرفته چاپ، انواع جعبه و بسته بندی و نیز تاریخ ساخت و انقضای داروها را به طور بسیار ماهرانه جعل می کنند که تشخیص آن از داروی اصلی حتی برای کارشناسان متبحر و خبره نیز مشکل است. وی ادامه می دهد : در حال حاضر برای داروهای وارداتی نظیر مکمل ها برچسب اصالت از سوی سازمان غذا و دارو نصب می شود و در غیر این موارد، داروها مجوز ورود یا IRC و یا در مورد داروهای ساخت داخل مجوز ساخت وزارت بهداشت را داراست. اثر سوء داروهای تقلبی وی توضیح می دهد : داروهای تقلبی ممکن است از مواد اولیه ، مرغوب و با کیفیت ساخته نشده باشد و در آن ها موادافزودنی و رنگ های غیر مجاز استفاده شده باشد که بر سلامت انسان اثر سوء خواهد داشت. به گفته این مسئول، ممکن است ترکیبات مورد استفاده در این داروها دارای ناخالصی و یا آلودگی به انواع سموم و فلزات سنگین باشد که با این وجود تمام این موارد وارد بدن فرد مصرف کننده دارو می شود. وی عنوان می کند : ماده اصلی دارویی ممکن است به میزان لازم در داروهای تقلبی وجود نداشته باشد و یا از میزان استاندارد خود بیشتر باشد، بنابراین ممکن است اثرات دارو ظاهر نشود و یا عوارض جانبی آن به شکل بسیار شدید بروز کند. دکتر «وکیلی» با بیان این که نگهداری این داروها نیز ممکن است در شرایط استاندارد نباشد، اظهار می دارد : این نوع داروها ممکن است در معرض رطوبت زیاد و دمای بالا باشد و اثر درمانی دارو از بین رود و یا مواد موجود در آن را به مواد سمی تبدیل کند که تهدید کننده سلامت انسان است. وی خاطر نشان می کند داروهایی که بیشتر تقلبی ساخته شود داروهایی مانند مکمل های غذایی، داروهای درمان لاغری و چاقی، مکمل های نیرو زایی که توسط ورزشکاران استفاده می شود، داروهای قلنج نوزادان و مسکن درد جزو آن دسته از داروهایی است که بیشتر تقلبی ساخته می شود. وی با بیان این که آمار رسمی در مورد داروهای تقلبی وجود ندارد، می گوید : داروهای توزیع شده در داروخانه ها از طریق سیستم های معتبر توزیع و پخش سراسری دارویی تحت نظارت سازمان غذا و دارو تهیه می شود، بنابراین امکان تقلبی بودن دارو تا حد زیادی وجود ندارد و با وجود این موضوع مصرف کننده امکان بررسی آن را خواهد داشت. مصرف کنندگان فراوان داروهای لاغری تقلبی یک پزشک متخصص داخلی نیز در این باره می گوید : بیشترین داروهای تقلبی جزو دسته داروهای رژیم درمانی، افزایش وزن و بدن سازی است. دکتر «علی پور اکبر» می افزاید : در این داروها به دلیل افزایش کارآیی، به شکل غیر مجاز از هورمون ها و استروئیدهای آنابولیک استفاده می شود. وی تصریح می کند : بیشترین عارضه این مواد روی کبد، هیپوفیز مغز و مسیرهای هورمون های جنسی دیده می شود. وی اظهار می دارد : تومورهای کبدی، ناباروری،سردرد، تهوع و استفراغ از عوارض و نشانه های مصرف داروهای بدنسازی غیر مجاز است. وی عنوان می کند : داروهای لاغری نیز جزو دسته شایع داروهای تقلبی محسوب می شود که متاسفانه مصرف کنندگان بی شماری نیز دارد. وی با بیان این که فقط تعداد بسیار محدودی از داروهای لاغری دارای مجوزهای لازم هستند که آن هم به تنهایی نمی توانند باعث لاغری شوند، خاطر نشان می کند : به دلایل یاد شده داروهای غیر معتبر لاغری و یا به اصطلاح گیاهی در بازار موجود است که روی روده ها و کبد اثر بسیار سوء دارد. وی تاکید می کند : از مصرف داروهای لاغری که شماره پروانه و مجوز وزارت بهداشت را ندارد به شدت پرهیز کنید.


  
  
آیا گناهی وجود دارد که خدا اصلا آن را نبخشد؟
با سلام من تازگی به خداوند منان ایمان قلبی پیدا کردم؛ و سوالات زیادی در زمینه های مختلفی دارم. با توجه به مفاتیح خداوند، راههائی رو برای پاک شدن از گناه قرار داده؛ مثل نماز حضرت علی، ولی چطور گناههای کبیره با یک نماز بخشیده می شوند؟ این امر صحت دارد؟ قبلا از وقتی که در اختیارم گذاشتید متشکرم.
اسما و صفاتی که مفهوم مقایسه ای دارند مانند"احکم الحاکمین" یا "ارحم الراحمین" یا "خیرالغافرین" چه مفهومی را می رسانند؟
لطفا در مورد یکی از صفت های خدا توضیحات کاملی برایم ارسال فرمایید.
خداوند بی نیاز است پس هدف از خلقت و بعد به کمال رساندن موجودات برای چیست؟ (لطفا"نام یک منبع را نیز ذکر بفرمایید.)
چه از قرآن ویا کدام تفسیر را درمورد رحمانیت خداویاآیات جمال خدا بخوانیم
چه روزی خداوند بیشتر از شبهای ماه رمضان و قدر و عید فطر گناه را می بخشد؟
آیا می توان تصور کرد که خدا مانند یک سازنده ای باشد که یک وسیله ای را به وجود آورده اما وجود آن وسیله دیگر به سازنده وابسته نیست؟ یعنی خدا ما را به وجود آورده اما ادامه حیات ما دیگر به وجود خدا وابسته نیست؟
چرا خداوند منتظر می باشد!؟
آیا وجود بی نیاز می تواند خود را با اراده خود نیازمند کند و یا قدرتش را به اراده خود از خودش سلب کند؟
آیا تفاوتی بین عفو و غفران است؟
آیا خدا حق النّاس را می بخشد؟ یعنی اگر مثلاً بنده غیبت کسی را کرده باشم و عذر خواهی نکرده باشم، ممکن است خدا مرا ببخشد؟
آیا ممکن است انسان به خاطر کاری یا گناهی که انجام داده هرگز بخشیده نشود؟
با اینکه خداوند بی نیاز از عبادت می باشد، چرا فرشتگانی را فقط جهت عبادت آفریده است؟
این کلا م ابن سینا در رساله عشق :(حب خداوند به خویش همان ادراک « خیر » است) یعنی چه ؟
با توجه به قدرت و بی نیازی خدا می توانست خلقت را آنگونه سامان دهد که کسی مستحق عذاب نباشد (مخلوقات خود را عذاب نکند) و در عین حال آنچه از نعمت می خواهد به بندگان خود عطا فرماید دراین صورت مخلوقات راضی تر بودند و به رحمت خدا نزدیک تر آیا جوابی دلنشین به این سؤال دارید؟

  
  

گفتمش نقاش را نقشی بکش از زندگی
با قلم نقش حبابی بر لب دریا کشید

گفتمش چون می کشی تصویر مردان خدا
تک درختی در بیابان یکه و تنها کشید

گفتمش نامردمان این زمان را نقش کن
عکس یک خنجر ز پشت سر پی مولا کشید

گفتمش راهی بکش کان ره رساند مقصدم
راه عشق و عاشقی و مستی و نجوا کشید

گفتمش تصویری از لیلی ومجنون را بکش
عکس حیدر در کنار حضرت زهرا کشید

گفتمش بر روی کاغذ عشق را تصویر کن
در بیابان بلا، تصویر یک سقا کشید

گفتمش از غربت ومظلومی و محنت بکش
فکر کرد و چهار قبر خاکی از طاها کشید

گفتمش سختی ودرد وآه گشته حاصلم
گریه کرد آهی کشید و زینب کبری کشید

گفتمش درد دلم را با که گویم ای رفیق
عکس مهدی(عج) راکشید و به چه بس زیبا کشید

گفتمش ترسیم کن تصویری از روی حسین
گفت این یک را بباید خالق یکتا کشید
فرستنده : محمد بنده خدای تعالی   سه شنبه 4/4/92
محمد بنده خدای تعالی
درولادت امام عصر (صاحب الزمان ) مهدی قائم (عج...)
عید سعید شه صاحب زمان باد مبارک به همه شیعیان --

مژده زمیلاد شه بحر وبر قائم دین ، حجت اثنی عشر

مظهر الطاف حی داد گر نورمبین وارث خیرالبشر

سبط نبی پادشه انس وجان باد مبارک به همه شیعیان --

مژده که بر جسم جهان جان رسید جان جهان حاکم فرمان رسید

حجت حق قاطع برهان رسید هادی دین ،حامی قرآن رسید

شبل علی خسرو کون ومکان باد مبارک به همه شیعیان--

مژده که شد قدرت حق آشکار گشت عیان مظهر پروردگار

جامع الاسرار شه ذوالوقار حجت حق خاتمه ی هشت وچار

سیف خدا رایت امن وامان باد مبارک به همه شیعیان ---

مزده که میلاد شه عالم است عید سعید ولی اعظم است

مولد سبط نبی اکرم است آنکه بخوبان جهان خاتم است

حجت حق سید صاحب زمان باد مبارک به همه شیعیان --

بنقل از دیوان آذر خراسانی -ص 145 -انتشارات طوس مشهد -چاپ 1382 هجری قمری -اثر طبع مرحوم حاج سید غلامرضا آذر خراسانی سرخسی --

عید میلاد صاحب زمان است نوبت شادی شیعیان است
عید میلاد صاحب زمان است نوبت شادی شیعیان است
حامی دین پیغمبر آمد از قدومش منور جهان است شادی از چشم نرجس عیان است ---

بوی گل می وزد از گلستان بلبل از شوق گل نغمه خوان است

مقدمت ای خسرو خوبان مبارک--- از پی آن روزهای پر غم ودرد ومحنت رخ نما ای آفتاب روشنی بخش ، ای ذره پرور

ای رخت مظهر حسن داور ازتو عدل الهی میسر

ریشه ی ظالمان را برانداز حاجت بیدلان رابر آور مقدمت ای خسرو خوبان مبارک --- عید میلاد توبر همه ایران مبارک

چشم ما بوده دایم براهت تانمایی رخ همچو ماهت

بر کشی آن دم تیغ دوسر را بنگر این امت بی پناهت

در مسیرت بود نهضت ما قلب پاکت به عرضم گواه است

پای کن در رکاب سعادت سان ببین لشکر واین سپاهت

مقدمت ای خسرو خوبان مبارک عید میلادتو بر همه ایران مبارک

ریشه ی کشور آشنایی زآشنایان مفرما جدایی

ای خوش آن دم که از کوی جانان برقع ازروی ماهت گشایی

عقده های گره خورده در دل با شکر خنده از دل زدایی

هم قبول از حقیقت زاحسان شعر نا قابلش را نمایی

باغبانا جشن پیروزی بپا کن از خزان تشنگی مارا رها کن

مقدمت ای خسرو خوبان مبارک عید میلاد تو بر همه ایران مبارک *

*-صص 119-120-کتاب سرود های امام مهدی -انتشارات قلم -قم-گرد آورنده حسین حقجو
فرستنده : محمد بنده خدای تعالی   چهارشنبه 29/3/92
محمد بنده خدای تعالی
عید سعید شه صاحب زمان باد مبارک به همه شیعیان --

مژده زمیلاد شه بحر وبر قائم دین ، حجت اثنی عشر

مظهر الطاف حی داد گر نورمبین وارث خیرالبشر

سبط نبی پادشه انس وجان باد مبارک به همه شیعیان --

مژده که بر جسم جهان جان رسید جان جهان حاکم فرمان رسید

حجت حق قاطع برهان رسید هادی دین ،حامی قرآن رسید

شبل علی خسرو کون ومکان باد مبارک به همه شیعیان--

مژده که شد قدرت حق آشکار گشت عیان مظهر پروردگار

جامع الاسرار شه ذوالوقار حجت حق خاتمه ی هشت وچار

سیف خدا رایت امن وامان باد مبارک به همه شیعیان ---

مزده که میلاد شه عالم است عید سعید ولی اعظم است

مولد سبط نبی اکرم است آنکه بخوبان جهان خاتم است

حجت حق سید صاحب زمان باد مبارک به همه شیعیان --

بنقل از دیوان آذر خراسانی -ص 145 -انتشارات طوس مشهد -چاپ 1382 هجری قمری -اثر طبع مرحوم حاج سید غلامرضا آذر خراسانی سرخسی --
عید میلاد صاحب زمان است نوبت شادی شیعیان است
عید میلاد صاحب زمان است نوبت شادی شیعیان است

حامی دین پیغمبر آمد از قدومش منور جهان است شادی از چشم نرجس عیان است ---

بوی گل می وزد از گلستان بلبل از شوق گل نغمه خوان است

مقدمت ای خسرو خوبان مبارک--- از پی آن روزهای پر غم ودرد ومحنت رخ نما ای آفتاب روشنی بخش ، ای ذره پرور

ای رخت مظهر حسن داور ازتو عدل الهی میسر

ریشه ی ظالمان را برانداز حاجت بیدلان رابر آور مقدمت ای خسرو خوبان مبارک --- عید میلاد توبر همه ایران مبارک

چشم ما بوده دایم براهت تانمایی رخ همچو ماهت

بر کشی آن دم تیغ دوسر را بنگر این امت بی پناهت

در مسیرت بود نهضت ما قلب پاکت به عرضم گواه است

پای کن در رکاب سعادت سان ببین لشکر واین سپاهت

مقدمت ای خسرو خوبان مبارک عید میلادتو بر همه ایران مبارک

ریشه ی کشور آشنایی زآشنایان مفرما جدایی

ای خوش آن دم که از کوی جانان برقع ازروی ماهت گشایی

عقده های گره خورده در دل با شکر خنده از دل زدایی

هم قبول از حقیقت زاحسان شعر نا قابلش را نمایی

باغبانا جشن پیروزی بپا کن از خزان تشنگی مارا رها کن

مقدمت ای خسرو خوبان مبارک عید میلاد تو بر همه ایران مبارک

  
  
امام حسین (ع ) با برادر
پس از شهادت حضرت علی (ع )، به فرموده رسول خدا (ص ) و وصیت امیرالمؤمنین (ع )مامت و رهبری شیعیان به حسن بن علی (ع )، فرزند بزرگ امیرالمؤمنین (ع )، منتقل گشت و بر همه مردم واجب و لازم آمد که به فرامین پیشوایشان امام حسن (ع ) گوش فرادارند. امام حسین (ع ) که دست پرورد وحی محمدی و ولایت علوی بود، همراه و همکار و همفکر برادرش بود. چنان که وقتی بنا بر مصالح اسلام و جامعه مسلمانان و به دستور خداوند بزرگ ، امام حسن (ع ) مجبور شد که با معاویه صلح کند و آن همه ناراحتیها را تحمل نماید، امام حسین (ع ) شریک رنجهای برادر بود و چون می دانست که این صلح به صلاح اسلام و مسلمین معاویه ، در حضور امام حسن (ع ) وامام حسین (ع ) دهان آلوده اش را به بدگویی  نسبت به امام حسن (ع ) و پدر بزرگوارشان امیرمؤمنان (ع ) گشود، امام حسین (ع ) به دفاع برخاست تا سخن در گلوی  معاویه بشکند و سزای ناهنجاریش را به کنارش بگذارد، ولی امام حسن (ع ) او را به سکوت و خاموشی فراخواند، امام حسین (ع ) پذیرا شد و به جایش بازگشت ، آن گاه امام حسن (ع ) خود به پاسخ معاویه (15) برآمد، و با بیانی رسا و کوبنده خاموشش ساخت .
  
  
امام حسین (ع ) در زمان معاویه
چون امام حسن (سلام خدا و فرشتگان خدا بر او باد) از دنیا رحلت فرمود، به گفته رسول خدا (ص ) و امیرالمؤمنین (ع ) و وصیت حسن بن علی (ع ) امامت و رهبری شیعیان به امام حسین (ع ) منتقل شد و از طرف خدا مأمور رهبری جامعه گردید. امام حسین (ع ) می دید که معاویه با اتکا به قدرت اسلام ، بر اریکه حکومت اسلام به ناحق تکیه زده ، سخت مشغول تخریب اساس جامعه اسلامی  و قوانین خداوند است ، و از این حکومت پوشالی مخرب به سختی رنج می برد، ولی نمی توانست دستی فراز آورد و قدرتی فراهم کند تا او را از جایگاه حکومت اسلامی پایین بکشد، چنانچه برادرش امام حسن (ع ) نیز وضعی مشابه او داشت .
امام حسین (ع ) می دانست اگر تصمیمش را آشکار سازد و به سازندگی قدرت بپردازد، پیش از هر جنبش و حرکت مفیدی به قتلش می رساند، ناچار دندان بر جگر نهاد و صبر را پیشه ساخت که اگر برمی خاست ، پیش از اقدام به دسیسه کشته می شد، و از این کشته شدن هیچ نتیجه ای گرفته نمی شد.
بنابراین تا معاویه زنده بود، چون برادر زیست و علم مخالفتهای بزرگ نیفراخت ، جز آن که گاهی محیط و حرکات و اعمال معاویه را به باد انتقاد می گرفت و مردم را به آینده نزدیک امیدوار می ساخت که اقدام مؤثری خواهد نمود. و در تمام طول مدتی  که معاویه از مردم برای ولایت عهدی یزید، بیعت می گرفت ، حسین به شدت با او مخالفت کرد، و هرگز تن به بیعت یزید نداد و ولی عهدی او را نپذیرفت و حتی گاهی  (16) سخنانی  تند به معاویه گفت و یا نامه ای کوبنده برای او نوشت .

معاویه هم در بیعت گرفتن برای یزید، به او اصراری نکرد و امام (ع ) همچنین بود و ماند تا معاویه درگذشت ...

21/3/92::: 5:46 ع
نظر(یک)
  
  
زندگینامه امام حسین (ع)
 

دومین فرزند برومند حضرت علی و(1) در روز سوم ماه شعبان سال چهارم هجرت فاطمه ، که درود خدا بر ایشان باد، در خانه وحی و ولایت چشم به جهان گشود.

چون خبر ولادتش به پیامبر گرامی اسلام (ص ) رسید، به خانه حضرت علی (ع ) و فاطمه را فرمود تا کودکش را بیاورد. اسما او را در پارچه ای سپید (2) (س ) آمد و اسما پیچید و خدمت رسول اکرم (ص ) برد، آن گرامی به گوش راست او اذان و به گوش چپ (3) او اقامه گفت . به روزهای اول یا هفتمین روز ولادت با سعادتش ، امین وحی الهی ، جبرئیل ، فرود آمد و گفت : سلام خداوند بر تو باد ای رسول خدا، این نوزاد را به نام پسر کوچک هارون (شبیر) چون علی برای تو بسان هارون (5) که به عربی (حسین ) خوانده می شود نام بگذار. (4)برای  موسی بن عمران است ، جز آن که تو خاتم پیغمبران هستی .
و به این ترتیب نام پرعظمت "حسین " از جانب پروردگار، برای دومین فرزند فاطمه (س ) انتخاب شد. به روز هفتم ولادتش ، فاطمه زهرا که سلام خداوند بر او باد، گوسفندی را برای  کشت ، و سر آن حضرت را تراشید و هم وزن موی سر او (6) فرزندش به عنوان عقیقه (7) نقره صدقه داد.

  
  

سوره 78. نبأ آیه 1-5
آیه
عَمَّ یَتَسَآءَلُونَ
عَنِ النَّبَإِ الْعَظِیمِ
الَّذِى هُمْ فِیهِ مُخْتَلِفُونَ
کَلَّا سَیَعْلَمُونَ
ثُمَّ کَلَّا سَیَعْلَمُونَ‏
ترجمه
درباره چه از یکدیگر مى‏پرسند؟
 از خبر بزرگ.
همان که ایشان در باره آن اختلاف دارند.
چنین نیست؛ زود است که بدانند.
باز چنین نیست؛ زود است که بدانند.
نکته ها
واژه «نبأ» به معناى خبرِ مهم و حتمى است که از آیات بعد فهمیده مى‏شود مراد از آن خبر برپاشدن قیامت و رستاخیز است.
در روایات، حضرت على‏علیه السلام به عنوان یکى از مصادیقِ «نبأ عظیم» معرّفى شده است.(1)
درباره معاد، کفار چند گروهند: «الذى هم فیه مختلفون» بعضى آنرا محال و برخى بعید دانسته و برخى تردید مى‏ورزند و برخى دیگر لجاجت مى‏کنند.
سؤال، گاهى براى فهمیدن مطلب است که مورد تأیید و تأکید قرآن است، چنانکه مى‏فرماید: «فسئلوا اهل الذکر»(2) امّا گاهى سؤال، براى ایجاد تشکیک و تردید در ذهن دیگران است، آنهم در امور قطعى و حتمى مانند وقوع قیامت که قرآن در این آیات، آن را مورد مذمّت قرار مى‏دهد.

1) تفسیر نورالثقلین.
2) نحل، 43.
پیام ها
 1- شروع سخن با طرح سؤال، در تأثیر کلام مؤثّر است. «عمّ یتساءلون»
 2- تشکیک در قیامت، کار کافران است. «یتساءلون عن النبأ العظیم»
 3- اگر سوال طبیعى بود باید جواب داد: «یسئلونک ... قل» ولى اگر شیطنت بود. برخورد لازم است. «کلا سیعلمون»
 4- در برابر طعنه و کنایه به مقدّسات و باورهاى قطعى، با قاطعیّت باید سخن گفت. «کلاّ»
 5 - در برابر تردید، باید حرف حق را تکرار کرد.  «کلاّ سیعلمون...کلاّ سیعلمون»
 6- قیامت دورنیست. «سیعلمون» (حرف سین رمز نزدیک بودن است)
 7- قیامت، روز کشف حقائق است. «سیعلمون»
توضیحات
  سیماى سوره نبأ
 این سوره چهل آیه دارد و در مکّه نازل شده است.
 نام سوره برگرفته از آیه دوم است که از قیامت، به «نبأعظیم» یعنى خبر بزرگ یاد مى‏کند.
 آیات این سوره با استدلال به نظام حکیمانه حاکم بر طبیعت، برپایى قیامت براى اجراى نظام پاداش و کیفر را لازمه حکمت الهى شمرده و هستى انسان بدون آن را عبث و بیهوده مى‏داند.
 ادامه سوره گوشه‏اى از عذاب سخت طغیان‏گران و نعمت‏هاى بهشتیان را بیان مى‏دارد و با هشدار شدید به کافران پایان مى‏پذیرد.

  
  
   1   2   3   4   5   >>   >